Blog, Krása, šport a relax, Procare    21.05.2018

Ako zvládnuť syndróm pretrénovania?

So syndrómom pretrénovania sa môžu stretnúť športovci vo všetkých typoch športov, no najčastejšie je to práve u bežcov na dlhé trate.

 

Moderné šport testery, ktoré sú veľmi vďačným pomocníkom pri tréningu a ktoré precízne evidujú športové aktivity a výkony, nás často dokážu až premotivovať a hnať k stále lepším výkonom. No netreba zabúdať, že dôležitou súčasťou nášho „športového života“ je aj regenerácia.

Príznaky syndrómu pretrénovania

Pri jej nedostatku sa objavuje stagnácia až zníženie výkonnosti, bolesti svalov a neobvyklá únava. Toto sú zvyčajne prvé príznaky syndrómu pretrénovania. Pri postihnutí hlavne parasympatikového nervového systému (častejšie pri aeróbnych športoch) sú dominantnými príznakmi únava, depresia, nedostatok motiváce a znížená tepová frekvencia.

Primerané zvyšovanie záťaže

No dôležitejšie ako hypotézy sú spôsoby, ako syndrómu pretrénovania predchádzať. Pri prevencii  je najdôležitejšie vyhnúť sa nadmernému zvyšovaniu záťaže bez dostatočnej regenerácie, vo všeobecnosti sa odporúča nezvyšovať záťaž o viac ako 10% týždenne.

Medzi ostatné rizikové faktory patrí monotónna športová záťaž, vysoký počet súťaží v krátkej dobe, nedostatočný spánok, prehriatie organizmu, nedostatočná hydratácia, prekonané ochorenie v nedávnej minulosti a iné stresové faktory v práci alebo rodinnom živote.

Regenerácia a oddych

Ak sa vás daný problém týka, v rámci terapie je najdôležitejšie jedno – oddych. Ak pozorujete, že s vami nie je posledné 3-4 týždne niečo v poriadku, potom obvykle stačí týždeň oddychu a následné postupné zvyšovanie športovej záťaže.

Pozrite si viac o sybdrome pretrénovania v rade lekára MUDr. Filipa Schmidta.

Páčila sa vám táto rada od MUDr. Schmidta z ProCare MedissimoViac rád od našich lekárov si môžete prečítať v blogu O zdraví.



Ďalšie príspevky, ktoré by Vás mohli zaujímať

Blog 10.08.2022

Odstriekavanie kolostra

Už od 16. týždňa tehotenstva sa v prsníkoch začína tvoriť tzv. KOLOSTRUM. Je to životodarná tekutina, ktorá svojou vysokou kvalitou a výživovou hodnotou predstihuje materské mlieko.

Blog 03.08.2022

Problémy pri dojčení? 7 polôh a riešení, ako si poradiť

Dojčenie je síce prirodzené, no treba sa ho naučiť. Ktoré hlavné zásady treba dodržať, aby šlo ako po masle?

Spravne polohovanie pacienta

Blog 21.07.2022

Bojíte sa dekubitov? Naučte sa ležiaceho pacienta správne polohovať!

Choroba ani vek si nevyberajú. Mnohí dlhodobo ležiaci ľudia však nie sú v nemocnici či ústave, ale doma, vo vlastnej posteli. Aby netrpeli bolesťami, nevznikali im preležaniny či netuhli kĺby, je dôležité vedieť, ako ich na posteli polohovať.

Odoberajte novinky e-mailom

(Required)
 

PROCARE TeleCare

Možnosti riešenia vašich zdravotných komplikácií doma a v zahraničí

 

Teraz 25% zľava

VIAC INFO