Krása, šport a relax, Procare, Vlog    05.03.2018

Rozcvička pre behom

Pred každou tréningovou jednotkou by sme sa mali správne zahriať. Rozohriatím zvýšite kardiovaskulárnu, dychovú činnosť, zefektívnite svalovú činnosť, zvýšite telesnú teplotu, zlepšíte celkovú pohyblivosť a pripravíte organizmus na nasledujúcu záťaž.

 

Prostredníctvom správneho rozcvičenia sa vyhneme mnohým zraneniam, ktoré sú často príčinou nedostatočne rozohriatého svalstva. Ako dlho by malo trvať rozcvičenie závisí od toho, ako intenzívny bude náš tréning. Odporúčaných je 12-20 minút. Nezabúdajme, že rozcvičenie nás ma pripraviť na tréning, nie nás unaviť. Všetko je vykonávane v ľahkej intenzite.

Ako by mal vyzerať správna rozcvička?

Pre bežcov je vhodný staticko-dynamický strečing. Predstavte si klasickú rozcvičku zo základnej školy. Rozcvičíte si všetky časti tela rôznymi rotačnými pohybmi. Môžeme vykonať aj statický strečing, pri ktorom si natiahneme jednotlivé svalové skupiny. Najviac problémové predné svaly stehna (kvadricepsy), zádne svaly stehna (hamstringy), lýtkové svaly, chrbtové svaly.

Ďalej je vhodné rozklusanie 10-15 minút v nízkej intenzite. Najmä pred intervalovými a tempovými tréningami. Taktiež bežecká abeceda na zlepšenie bežeckej techniky a koordinácie.

Prečo je dôležité rozcvičiť sa?

Výborný spôsob, ako pripraviť telo na fyzickú záťaž, je aj použitie penového valca – rolovanie. Táto myofasciálna automasáž uvoľňuje a naťahuje svaly i šlachy. Možno pre mnohých sa zdá rozcvičenie zbytočné, alebo zabúdajú naň. Treba si uvedomiť, že vďaka rozcvičeniu minimalizujeme riziko zranení a naše telo bude lepšie zvládať samotný tréning.

Názornú ukážku rozcvičky pred behom od slovenskej bežkyne a trénerky Romany Komarňanskej si môžete pozrieť v nasledovnom videu. #PovedzteBehuSvojeAno  #csobbratislavamarathon2018

Romana sa pravidelne umiestňuje v pretekoch od 5 do 42 kilometrov na najvyšších priečkach. Behu sa venuje takmer neustále, trénuje sama, ale má aj svojich zverencov. Behu sa venuje denne hodinu až dve, k tomu pridáva iné pohybové aktivity a regenerácia. Pre svojich zverencov pripravuje tréningové plány a aj ich vedenie.

Páčil sa vám tento článok? Viac rád si môžete prečítať v blogu O zdraví.

Máte otázky ohľadom vášho zdravotného stavu? Vyskúšajte našu službu ProCare Lekár 24. Náš odborník na telefóne je tu pre vás 24 hodín/7 dní v týždni.



Ďalšie príspevky, ktoré by Vás mohli zaujímať

Aktuality 06.07.2020

Pacientom s chorým srdcom pomôže nový prístroj. Je prvým v strednej Európe.

V bratislavskom Centre intervenčnej neurorádiológie a endovaskulárnej liečby CINRE pribudla pre pacientov nová sála, ktorá je vybavená jedinečným prístrojom. Angiografický systém ARTIS icono umožní vďaka špičkovej technológii a umelej inteligencii vyšetriť viac pacientov za kratší čas. CINRE je prvé zdravotnícke zariadenie v strednej Európe, v ktorom bude tento prístroj slúžiť pacientom.

Aktuality 30.06.2020

Ako na alergickú nádchu

K typickým prejavom alergie počas peľovej sezóny patrí nádcha, slzenie očí, svrbenie slizníc, kašeľ, dýchacie ťažkosti, bolesti hrdla. Ako zvládnuť práve alergickú nádchu? Dozviete sa v rade MUDr. Dušany Žinčákovej, primárky oddelenia vnútorného lekárstva Nemocnice Svet zdravia Humenné a imunoalergologička.

Blog 30.06.2020

Pripravte sa na alergickú sezónu

Obsah alergénov peľu v ovzduší závisí od počasia. Ako sa pripraviť na letné obdobie plné peľu? Dozviete sa v rade MUDr. Dušany Žinčákovej, primárky oddelenia vnútorného lekárstva Nemocnice Svet zdravia Humenné a imunoalergologičky.

Odoberajte novinky e-mailom

 

PROCARE LEKÁR 24

Možnosti riešenia vašich zdravotných komplikácií doma a v zahraničí

 

Teraz 25% zľava

VIAC INFO