Krása, šport a relax, Procare, Vlog    05.03.2018

Rozcvička pre behom

Pred každou tréningovou jednotkou by sme sa mali správne zahriať. Rozohriatím zvýšite kardiovaskulárnu, dychovú činnosť, zefektívnite svalovú činnosť, zvýšite telesnú teplotu, zlepšíte celkovú pohyblivosť a pripravíte organizmus na nasledujúcu záťaž.

 

Prostredníctvom správneho rozcvičenia sa vyhneme mnohým zraneniam, ktoré sú často príčinou nedostatočne rozohriatého svalstva. Ako dlho by malo trvať rozcvičenie závisí od toho, ako intenzívny bude náš tréning. Odporúčaných je 12-20 minút. Nezabúdajme, že rozcvičenie nás ma pripraviť na tréning, nie nás unaviť. Všetko je vykonávane v ľahkej intenzite.

Ako by mal vyzerať správna rozcvička?

Pre bežcov je vhodný staticko-dynamický strečing. Predstavte si klasickú rozcvičku zo základnej školy. Rozcvičíte si všetky časti tela rôznymi rotačnými pohybmi. Môžeme vykonať aj statický strečing, pri ktorom si natiahneme jednotlivé svalové skupiny. Najviac problémové predné svaly stehna (kvadricepsy), zádne svaly stehna (hamstringy), lýtkové svaly, chrbtové svaly.

Ďalej je vhodné rozklusanie 10-15 minút v nízkej intenzite. Najmä pred intervalovými a tempovými tréningami. Taktiež bežecká abeceda na zlepšenie bežeckej techniky a koordinácie.

Prečo je dôležité rozcvičiť sa?

Výborný spôsob, ako pripraviť telo na fyzickú záťaž, je aj použitie penového valca – rolovanie. Táto myofasciálna automasáž uvoľňuje a naťahuje svaly i šlachy. Možno pre mnohých sa zdá rozcvičenie zbytočné, alebo zabúdajú naň. Treba si uvedomiť, že vďaka rozcvičeniu minimalizujeme riziko zranení a naše telo bude lepšie zvládať samotný tréning.

Názornú ukážku rozcvičky pred behom od slovenskej bežkyne a trénerky Romany Komarňanskej si môžete pozrieť v nasledovnom videu. #PovedzteBehuSvojeAno  #csobbratislavamarathon2018

Romana sa pravidelne umiestňuje v pretekoch od 5 do 42 kilometrov na najvyšších priečkach. Behu sa venuje takmer neustále, trénuje sama, ale má aj svojich zverencov. Behu sa venuje denne hodinu až dve, k tomu pridáva iné pohybové aktivity a regenerácia. Pre svojich zverencov pripravuje tréningové plány a aj ich vedenie.

Páčil sa vám tento článok? Viac rád si môžete prečítať v blogu O zdraví.

Máte otázky ohľadom vášho zdravotného stavu? Vyskúšajte našu službu ProCare Lekár 24. Náš odborník na telefóne je tu pre vás 24 hodín/7 dní v týždni.



Ďalšie príspevky, ktoré by Vás mohli zaujímať

Ortopedicka operacia v kamione

Aktuality 08.06.2021

Ortopédi trénovali operačné techniky v kamióne

Na konci mája mali slovenskí ortopédi jedinečnú možnosť vyskúšať si najmodernejšie metódy artroskopických operačných techník v špeciálnom kamióne s dvomi kompletne vybavenými operačnými sálami.

Aktuality 06.05.2021

Spustili sme kampaň so Zuzkou Smatanovou k Svetovému dňu hygieny rúk

Svetový deň hygieny rúk si pripomíname každý rok 5. mája, a keďže je hygiena rúk základným krokom k zníženiu infekcií a k zvýšeniu bezpečnosti pacienta, aktívne sa k nemu hlásime aj my v spoločnostiach v ProCare a Svet zdravia.

Blog 27.04.2021

Spôsobuje vám pohyb bolesti?

Rázová vlna je jedna z najúčinnejších liečebných metód v súčasnosti. Jej 95% účinok liečby pôsobí pozitívne pri kostnej prestavbe a upevňuje zdravý a nebolestivý pohyb. Je vhodná tiež pre profesionálnych a rekreačných športovcov.

Odoberajte novinky e-mailom

 

PROCARE TeleCare

Možnosti riešenia vašich zdravotných komplikácií doma a v zahraničí

 

Teraz 25% zľava

VIAC INFO