Krása, šport a relax, Procare, Vlog    05.03.2018

Rozcvička pre behom

Pred každou tréningovou jednotkou by sme sa mali správne zahriať. Rozohriatím zvýšite kardiovaskulárnu, dychovú činnosť, zefektívnite svalovú činnosť, zvýšite telesnú teplotu, zlepšíte celkovú pohyblivosť a pripravíte organizmus na nasledujúcu záťaž.

 

Prostredníctvom správneho rozcvičenia sa vyhneme mnohým zraneniam, ktoré sú často príčinou nedostatočne rozohriatého svalstva. Ako dlho by malo trvať rozcvičenie závisí od toho, ako intenzívny bude náš tréning. Odporúčaných je 12-20 minút. Nezabúdajme, že rozcvičenie nás ma pripraviť na tréning, nie nás unaviť. Všetko je vykonávane v ľahkej intenzite.

Ako by mal vyzerať správna rozcvička?

Pre bežcov je vhodný staticko-dynamický strečing. Predstavte si klasickú rozcvičku zo základnej školy. Rozcvičíte si všetky časti tela rôznymi rotačnými pohybmi. Môžeme vykonať aj statický strečing, pri ktorom si natiahneme jednotlivé svalové skupiny. Najviac problémové predné svaly stehna (kvadricepsy), zádne svaly stehna (hamstringy), lýtkové svaly, chrbtové svaly.

Ďalej je vhodné rozklusanie 10-15 minút v nízkej intenzite. Najmä pred intervalovými a tempovými tréningami. Taktiež bežecká abeceda na zlepšenie bežeckej techniky a koordinácie.

Prečo je dôležité rozcvičiť sa?

Výborný spôsob, ako pripraviť telo na fyzickú záťaž, je aj použitie penového valca – rolovanie. Táto myofasciálna automasáž uvoľňuje a naťahuje svaly i šlachy. Možno pre mnohých sa zdá rozcvičenie zbytočné, alebo zabúdajú naň. Treba si uvedomiť, že vďaka rozcvičeniu minimalizujeme riziko zranení a naše telo bude lepšie zvládať samotný tréning.

Názornú ukážku rozcvičky pred behom od slovenskej bežkyne a trénerky Romany Komarňanskej si môžete pozrieť v nasledovnom videu. #PovedzteBehuSvojeAno  #csobbratislavamarathon2018

Romana sa pravidelne umiestňuje v pretekoch od 5 do 42 kilometrov na najvyšších priečkach. Behu sa venuje takmer neustále, trénuje sama, ale má aj svojich zverencov. Behu sa venuje denne hodinu až dve, k tomu pridáva iné pohybové aktivity a regenerácia. Pre svojich zverencov pripravuje tréningové plány a aj ich vedenie.

Páčil sa vám tento článok? Viac rád si môžete prečítať v blogu O zdraví.

Máte otázky ohľadom vášho zdravotného stavu? Vyskúšajte našu službu ProCare Lekár 24. Náš odborník na telefóne je tu pre vás 24 hodín/7 dní v týždni.



Ďalšie príspevky, ktoré by Vás mohli zaujímať

Aktuality 01.04.2021

Prevádzka call centra počas veľkonočných sviatkov

Prevádzka call centra bude počas veľkonočných sviatkov dostupná pre klientov nasledovne:

Aktuality 24.03.2021

Nemocnice Svet zdravia volajú seniorov na očkovanie: Pre ľudí 70+ majú aktuálne mnoho voľných termínov

Až v 13 zdravotníckych zariadeniach siete nemocníc Svet zdravia a polikliník ProCare majú aktuálne k dnešnému dňu takmer prázdnu národnú online čakáreň pre očkovanie proti ochoreniu COVID-19.

Blog 19.03.2021

Ako zvládnuť frustráciu a vyčerpanie?

Ak fungujete na stodesať percent a napriek tomu máte pocity viny a zlyhania, práve vtedy vzniká priestor na frustráciu a negatívne následky na psychike. Existujú mnohé spôsoby a možnosti, ktoré väčšine ľudí dokážu priniesť úľavu a pomoc.

Odoberajte novinky e-mailom

 

PROCARE LEKÁR 24

Možnosti riešenia vašich zdravotných komplikácií doma a v zahraničí

 

Teraz 25% zľava

VIAC INFO